Tekstgrootte
Wij bieden onderwijs dat aansluit bij de steeds veranderende maatschappij. Dit vraagt naast kennis en wijsheid ook creativiteit en flexibiliteit.
Om ons onderwijs vorm te geven hebben wij de volgende ambities:
Een leerling krijgt medeverantwoordelijkheid voor zijn eigen leerproces. Dit betekent dat we in gesprek gaan met leerlingen over wat ze leren en wat zij daarbij voor nodig hebben. De leerkrachten begeleiden en complimenteren de leerlingen tijdens dit leerproces zodat zij groeien in hun ontwikkeling. De leerlingen worden uitgedaagd kwaliteiten te ontdekken en in te zetten. De leerling kijkt kritisch naar zichzelf en is trots op zijn eigen ontwikkeling en handelen.
Wij hebben iedere leerling in beeld, weten wat het nodig heeft en durven ons aanbod hierop aan te passen zodat we werken aan ambitieuze opbrengsten. In de school is een doorgaande lijn zichtbaar. Wij bieden onderwijs van hoge kwaliteit en leggen de focus op onze basisvakken. Door het stellen van vragen gericht op de doelen vanuit de leerlijnen stellen we de leerlingen in staat het beste uit zichzelf te halen.
Medewerkers maken gebruik van elkaars kwaliteiten en talenten. Ze overleggen, luisteren en leren van elkaar. Medewerkers zijn zich bewust van hun voorbeeldfunctie en handelen hier naar ten behoeve van een brede ontwikkeling van de leerling. Een open leercultuur zorgt ervoor om vanuit eigen kracht continu te werken aan kwaliteit.
Ouders zijn betrokken bij de ontwikkeling van hun kind. Leerkrachten en ouders werken samen op basis van een gedeelde verantwoordelijkheid vanuit ieders expertise, waarbij er sprake is van wederzijds respect en een open communicatie. We staan in verbinding met onze omgeving en onderhouden relaties met onze samenwerkingspartners, te weten: kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang, scholen voor voortgezet onderwijs, basisscholen, externe organisaties en bedrijven.